Šumavská pohoda

Záver leta 2012 a my sa presúvame s horskými bicyklami do Južných Čiech, konkrétne do pohodovej, krásnej, sýtozelenej a priateľskej Šumavy. Základňu máme neďaleko vodnej nádrže Lipno v penzióniku kúsok od Frymburku. Počasie nemáme práve najteplejšie, na bicyklovanie je príjemne, horšie je to s kúpaním, ktoré v Lipne ani raz nevyskúšame. Nevadí, hlavná náplň pobytu je prebrázdiť okolie vodnej nádrže a časť národného parku Šumava. Prvý deň, po celonočnom cestovaní, bicyklujeme len v okolí Frymburku, nakupujeme potraviny a večeriame v miestnom penzióne.

Ďalší deň už ideme na celodenku poznávacím tempom, ktorú nazývame Okolo vodnej nádrže Lipno. Lesnými cestami prichádzame do Černej v Pošumaví, pokračujeme po cyklotrase cez Horní Planú do Novej Pece. Ideme po brehu vodnej nádrže, prechádzame pohodovými lesnými zákutiami, vidno, že tu za socializmu nebol povolený rozvoj. Vidíme stopy po existencii železnej opony, ideme si pozrieť budovu pohraničnej stráže neďaleko Kyseľova. Je tu krásna príroda, pred rokom 1989 by sme sa sem asi nikdy nedostali. Cez Frýdavu a Prední Výtoň a ďalej po cyklochodníku prichádzame na hrádzu priehrady. Prechádzame na druhú stranu, pokračujúc cez Lipno nad Vltavou do Frymburku. Prešli sme 90 kilometrov.

Ráno pri raňajkách uvažujeme, kam ideme. Voľba padla na mesto zapísane v UNESCO dedičstve, na Český Krumlov. Na trase bude veľa asfaltu, preto plánujeme aj nejaké lesné cesty. Najprv sa rýchlo po kvalitnom cyklochodníku presúvame z Frymburku do Lipna nad Vltavou a ďalej do Loučovíc. Odtiaľ už po turistickom chodníku popri železničnej trati popod Čertovu stenu do Vyššieho Brodu. Vychutnávame si príjemnú jazdu popri Vltave, sledujeme splavovací priemysel, až sa zastavujeme v Rožmberku pod rovnomenným hradom. Krásne miesto, dávame si kofolu a pokračujeme do Českého Krumlova. Pešia zóna, veľa turistov, historické budovy, dobre to tu poznáme, napriek tomu sa zdržíme dosť dlho. Krumlov opúšťame smerom na Hořice na Šumave, odtiaľ lesnými cestami až do Frymburku. Dnes nám to vyšlo na 99 kilometrov.

Ťahá nás to západ do odľahlejších častí národného parku. Vyrážame preto smerom na Černú v Pošumaví, ďalej na Černý Kríž a Stožec. Cyklotrasa popri Vltave je parádna, slniečko nás hreje, opäť si vychutnávame pohodu. Ďalej stúpame k Schwarzenberskému plavebnému kanálu a popri ňom po lesnej ceste naprieč šumavským lesom k vodnému tunelu. Kanál prepája úmorie Severného a Čierneho mora. Niekedy slúžil na dopravu dreva, teraz je technickou atrakciou. Spúšťame sa do Novej Pece, potom cez Horní Planú popri priehrade do Černej v Pošumaví, odtiaľ ideme lesnou cestou do penziónu. Prešli sme 93 km.

Posledný deň nás čaká návrat domov cez Prahu, kde trošku pobicyklujeme po Václaváku, popod Orloj cez Karlov most na Hradčany.